21 Aralık 2014 Pazar

Ders Çalışacak Enerjim Kalmadı :(

Son 2 ay 24 gün! Aslında bakarsanız bu çok uzun bir süre. Tabii kullanmasını bilene! Bakıyorumki şu sıralar herkes yılmış, bitmiş, tükenmiş durumda. Aslında gayet normal bir durum bu, çoğunuz yaz tatilinden veya okulların açıldığı ilk zamanlardan beri çalışıyorsunuz. 12.sınıflar sabahın köründe okula gidiyor, epey bi yoruluyor, okuldan çıkıyor dershaneye gidiyor yetmezmiş gibi eve geldikten sonra da çalışmak zorunda kalıyor. Mezunlar 12.sınıflara göre biraz daha rahat olsa da onlar için de durum çok kolay değil, aile baskısı, bunun verdiği stres, ikinci senenin vermiş olduğu yorgunluk gibi durumlar mezunların da işini oldukça zorlaştırıyor.

Ben mezuna kalmış ve ikinci senemde kazanmıştım, ben de bu durumları yaşadım ve sizin halinizden de çok iyi anlıyorum. Zaman zaman bıktığınız, yıldığınız zamanlar olacaktır bunu ben de yaşadım. Çalışmam gereken konular olduğu halde içimden hiç istek gelmediği için yattığım günler oldu. Yattığınla kalsan iyi, hem konuyu bitirememiş oluyorsun hem de vicdan azabı çekiyorsun, where is the adalet :)

Bu durum genelde çok yoğun ders çalışmaktan oluyor. Eğer kendinizde yılgınlık, bıkkınlık hissediyorsanız çalışmayın! Yav ne saçmalıyorsun sen diyorsanız hiç çalışmayın demedik heralde :) 1 ya da 2 gün kendine tatil verin. Bu tatilinizde kitap yüzü açmayın, soru çözmeyin, konu çalışmayın! Canınız ne istiyorsa, ne yapmaktan hoşlanıyorsanız onu yapın. Film mi izlemek istiyorsun? Git sinemaya ya da indirip filmini izle, Arkadaşlarını mı özledin? Git buluş onlarla. Maç mı yapmak istiyorsun? Topla arkadaşlarını gidin halı sahaya. Alışveriş mi yapmak istiyorsun? Git avmye gez dilediğince. Kısaca canın ne yapmak istiyorsa, sana ne zevk veriyorsa onu yap. Ama bu tatilinde asla ders çalışma.

Bunu çoğu rehberlik hocası da tavsiye eder, bizim rehberlikçimiz haftada 1 gününüzü kendinize ayırın derdi, ben ilk başlarda dinlemedim, hergün çalıştım ama bir süre sonra patlak verdim tabi, günde 6-7 saat çalışırken birden kitap yüzü bile açmak istemez hale gelmiştim. Ama bu sıkıldığım zaman kendime verdiğim 1-2 günlük tatiller sayesinde enerjimi toplayıp, eski performansıma kavuşabiliyordum. Tabi bunu alışkanlık haline getirip her hafta yapmanızı tavsiye etmem :) ayda 1 idealdir. Bazı arkadaşların ailesi anlayışsız olup bu duruma tepki gösterebilir ama eğer rehber hocanız varsa bu durumu anlatın o da ailenizle konuşsun, yoksa siz ne kadar dil dökerseniz dökün anlamayabilirler.

Neyse bakalım enerjisi bitenler denesin görsün, çoğunuz şu sıralar adamakıllı çalışamıyorsunuz zaten, denemekten zarar gelmez sanırım. Eğer fayda alırsanız arada bir tekrarlarsınız, alamazsanız siz yorgunluktan ölmüşsünüz zaten :) Tecrübelerinizi aşağıdaki yorum kısmından yazarsanız çok mutlu olurum, anonimi seçerek üye olmadan yorum yapabilirsiniz. Hepinize şimdiden başarılar diliyorum, inşallah herkes bu stresli ve yorucu seneyi hayal ettiği bölümü ve üniversiteyi kazanarak tamamlar. Kalın sağlıcakla.. :)

Son olarak, çoğunuz bu videoyu izlemişsinizdir de yine de görmeyenler için paylaşayım biraz motive eder belki sizi :) TIKLA

0 yorum:

Yorum Gönder